Thursday, April 30, 2020

Marykay is My Career

MARY KAY..


mesti korang pernah dengar kan Mary Kay tu apa 👀👀👀..


Mary Kay innovation pipeline underlined by record number of patents


Haaa mary kay ni suatu produk kecantikan yang diilhamkan (founder) Mary Kay Ash atau nama sebenarnya Mary Kathlyn Wagner 😊, Okay beliau dilahirkan di Texas pada 12 May 1918. Beliau ni laa pengusaha kosmetik yang paling berjaya dalam abad ini dan merupakan pencetus dalam melahirkan usahawan wanita yang berjaya. Kenapa melahirkan wanita yang berjaya ? sebab motif beliau bukan sahaja untuk keuntungan tetapi untuk kebajikan wanita. 

Mary Kay Ash lambang kekuatan wanita - BISNES SINAR
haa ni laa Ash yang cantik tu walaupun berusia kan ?
Okay kenapa kebajikan wanita ? sebab kalau join bisnes ni as a Independent Beauty Consultant, korang akan banyak dapat benda yang mary kay bagi hmmm banyak ( bukan nak promot tapi just saja nak perkenalkan dalam posting ni hehehe ) antaranya :

1. memberi satu kerjaya kepada wanita terutamanya suri rumah.. kalau korang nak tauu banyak orang yang berpelajaran tinggi juga join dalam bisnis ni sepenuh masa termasuklah SSD saya hehehe

Ni la SENIOR SALES DIRECTOR saya

ni recruiter saya . hehe nama dia Syazwani
actually, saya join marykay sebab jumpa mereka berdua la ni . masa tu SSD zetty dengan kak Wani buat skincare class dan basic make up. Masa tuu diorang provided fully produk Mary Kay . rasa best ja gunaa masa tuu. so lepas kelas tuu, diorang offer untuk join jadi Indenpendent Beauty Consultant. So, di situ laa bermulanya saya join bisnes ni . HEHEHE .



2. Selain itu, IBC juga turut berpeluang konvo dalam bisnis yaa guys. So ash (founder) menyediakan konvokesyen untuk red jacket university Mary Kay khususnya bagi suri rumah untuk merasakan konvo yang mewah. Senorok kan korang, say pun teringin nak dapatkan reward ni . 😟😟


3. The biggest achievement dalam Mary Kay adalah dapat Pink Car daripada company mary kay. hm seronok kann hm untuk dapat pink car ni bukan petik jari macam tu ja . IBC kenaa usaha jualan setiap bulan dan masukkan orang sebagai downline. Okay orang di bawah yang kita masukkan bila dia jual company akan bagi kita gaji tau . so untuk dapat pink car ni IBC kena naik sebagai Senior sales director seperti Kak Zetty Amani yang gambar kat atas sekali tadi . doa kan saya pun akan dapat suatu hari nanti . hehe AAMIIN.


Pink car parade to kickstart project | The Star
actually, ni gambar google yaa . saya tak mampu lagi . hanya mampu lihat gambar sahaja 😔


4. Selain tu, setiap tahun Mary Kay buat trip percutian ke luar negara secara percuma dan bertaraf antara bintang. Sekarang salah satu trip untuk tahun ni adalah ke BALI, INDONESIA tapi tak pasti la macam mana sebab sekarang kan ada Corona Virus rasanya postpone kut.. so, untuk dapatkan percutian percuma ni kena aktif laa , dia akan bagitahu setiap tahun syarat yang perlu diperolehi . so kalau masuk sebagai IBC saja saja nak cuba sebulan buat sale bulan depan berenti lagi memang jauhlah rezeki. hehe insyaaAllah siapa yang berusaha rezeki dia , rezeki tak kemana kan? ehehe betul tak ? doakan saya juga dapat pergi untuk tahun2 akan datang...😍😎😘


Image may contain: 9 people, people smiling, text that says 'MARY KAY 2019 Top Directors Trip To Rome'
2019-ROME

Image may contain: sky, cloud and outdoor, text that says 'MARY KAY 2020 NSD IN MAKING DALLAS JAN- DEC 2020 MARY ARY KAY® CELEBRATING YEARS'
2020- Texas

5. Selain itu juga banyak lagi reward . SSD pun setiap bulan dua kali buat reward untuk IBC seperti eksesori wanita (gelang, rantai, cincin dll ) barangan lain, skincare percuma, make up dan bermacam-macam setiap bulan.



6. Dalam Mary Kay Intouch juga pun sediakan promosi setiap bulan. haa so dekat sini kita boleh grab lebih murah.



So waktu saya join saya pun tertanya betul ka bisnis ni bagus ? . sebab sebut saja mary kay semua orang set dalam kepala MAHAL. Ya memang betul , saya sebagai student lagi tak mamp . dan saya pun terfikir macam mana saya nak jual kalau saya tak pakai .

so untuk first tu saya jual kepada orang terdekat . dapat untung then saya guna la produk ni . btw kalau korang nak tahu produk ni memang best. dia sesuai untuk sensetif skin dan baik untuk skin yang pernah guna local produk tanpa lulusan KKM .

ni cart atau pun bakul sebelum kita buat pembayaran.
Okay untuk bisnis ni kita jual harga retail . kita tak naik kan harga. memang harga setiap produk memang macam tuu melainkan kita buat promosi dan promosi yang ada dalam in touch . btw untuk order IBC akan guna Apps khas marykay iaitu in touch . order boleh sampai kepada IBC ataupun terus ke rumah customer , so itu la cara nya .

so kalau korang lihat dekat atas tu 30% tu adalah komisen untuk saya . kalau point makin meningkat,kadar diskaun pun akan meningkat. so macam tu la.

resit untuk order pertama saya hehe
kalau korang perasan dekat situ. total sebenar RM838.00 adalah harga pertama sebelum potongan diskaun. selepas diskaun saya hanya perlu bayar RM586.60 then saya redeem satu voucher RM15 soooooo.... saya hanya perlu BAYAR RM571.60 sahaja daripada total asal 838.00

so dekat situ saya untung RM266.40 . alhamdulillah

tadaa ni laa kotak dia (spread love) comel kan?




OKay lupa nak bagitahu, ni sewaktu raya kalau buat order dalam 200 pts . kita akan spin benda ni dan ikut rezeki . kita akan dapat satu product percuma . HEHEEH saya dah dapat eye makeup remover yg berharga RM65 / 110 ml

utk cust suka produk kita, kita try letak nota dekat dia . 💓💓


Seronok bila barang customer sampai dan mereka berpuas hati hehe tqqqq💓💓💓


So, Mary Kay memang mahal sebab. dia dirumus daripada bahan yang terpilih dan selamat serta telah diuji beberapa kali dan telah mendapat pengiktirafan. so memang selamat la. insyaaAllah hasil pun memuaskan yang penting sabar dan konsisten. Mary Kay membazir ka? mostly produk daripada marykay tahan 8-10 bulan . so sama sahaja beli skincare setiap bulan bukan? hehe

So itu sahaja daripada posting saya kali ini. saya memang minat dalam bidang niaga . hehe alang2 dah ter promot ... bagi sesiapa yang minat dan ada soalan nak tanya boleh komen dekat bawah ataupun boleh terus wasap saya



terima kasih . maaf di atas kekurangan dalam penulisan pada kali ini












1 comment:

  1. Seronok saya tgk students saya ada minat berniaga ni. mmg nampak best dgn rewards2 semua tu, but it sure acquires a lot of sacrifices kan. bukan senang nak senang. tapi mmg u akan belajar banyak benda nnt. so, keep it up!

    ReplyDelete